Vragen? Bel ons gerust: +31 (0) 85 006 2044
Bestemmingen
Reistypes
Rondreizen Top 10
Hoe werkt het?
Over AsiaDirect
+31 (0) 85 006 2044
Bel ons iedere dag tussen 9:00 en 18:00
Familiereizen
Strandvakanties
Hotdeals
Aanbiedingen
Honeymoon
Cultuur
Natuur
Budget
Alle bestemmingen
Alle reis stijlen
Rondreizen Top 10
Aanbiedingen
Hotdeals
Hoe werkt het ?
Op maat gemaakte reis
Mijn reisplan
Ik wil een reisvoorstel
Hoe doe ik een reisaanvraag?
Travel blog
Over AsiaDirect
Waarom AsiaDirect?
Wie zijn wij?
Contact
Even voorstellen
Het verhaal van AsiaDirect
Duurzaam reizen
×

Kom je ook naar de Vakantiebeurs Utrecht?

Van donderdag 12 t/m zondag 15 januari staan we weer op de Vakantiebeurs in Utrecht! Kom je ook om jouw droomreis met één van onze reisexperts uit te stippelen? Wij staan in het Thailand paviljoen, standnummer 12.D011.
Veelgestelde vragen (FAQ)

Veelgestelde vragen (FAQ)

We helpen je graag verder

Veelgestelde vragen

We krijgen regelmatig vragen over reizen in Zuidoost-Azië en met AsiaDirect. Wij hebben de meest gestelde vragen voor jou op een rijtje gezet. Mocht je jouw vraag niet kunnen vinden, neem dan even contact met ons op.

Per land vind je uitgebreide landeninformatie en antwoorden op veelgestelde vragen in ons blog:
Thailand // Vietnam // Sri Lanka // Indonesië // Maleisië // Cambodja // Japan // India // Malediven // Singapore

OVER ASIADIRECT

Wie is AsiaDirect?

AsiaDirect organiseert al meer dan 20 jaar reizen in Azië. Het hoofdkantoor van AsiaDirect staat in Bangkok, waar de meeste van onze Nederlandse en Vlaamse reisspecialisten zijn gevestigd. We hebben medewerkers en vertegenwoordigers in alle Aziatische landen waar we rondreizen uitvoeren. AsiaDirect is aangesloten bij ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds. Je krijgt dus Europese reisgaranties met lokale knowhow en ervaring! Meer info: Wie zijn wij?

Waarom zou ik bij AsiaDirect boeken?

Omdat wij er al zijn. Wij maken onze reizen zelf, bezoeken de hotels en testen regelmatig onze tours. Dat kan omdat we 100% lokaal werken. Daar komt bij dat we weliswaar complete rondreizen in Azië aanbieden, maar dat we op basis van jouw voorkeuren alles op maat kunnen maken. Je boekt pas als je helemaal tevreden bent over jouw ideale reisprogramma.

Welke reisgaranties biedt AsiaDirect?

AsiaDirect is aangesloten bij ANVR (het exclusieve keurmerk van touroperators en reisbureaus), SGR (de garantieregeling die zorgt dat reizigers veilig en zonder risico vooruit kunnen betalen) en het Calamiteitenfonds Reizen (dat reisorganisaties en reizigers steunt bij grote onvoorziene gebeurtenissen). Wil je meer weten, kijk dan op onze pagina Reisgaranties.

Hoe kan ik een reis boeken bij AsiaDirect?

Om te beginnen kun je je laten inspireren door onze website. Zie je een reis die je bevalt, zoek dan contact met ons via de website, via e-mail, Whatsapp of bel ons even (dat gaat het snelste, want dan kunnen we meteen je vragen beantwoorden). Als je wilt, maken wij daarna vrijblijvend een reisvoorstel. En pas als dat helemaal perfect voor je is, boek je jouw reis. Kijk voor meer informatie bij maatwerkreizen.

Kan ik bij AsiaDirect een programma op maat laten maken?

Naast volledige rondreizen bieden wij ook bouwstenen en excursies aan. Ze maken je reis nog persoonlijker, want je krijgt precies waar jij naar op zoek bent. Wil je een paar extra dagen aan het strand of wat langer in Chiang Mai, Hanoi of Singapore blijven? Dat kan. Pas als jij tevreden bent over het complete voorstel, boek je je reis. Bij maatwerkreizen zie je precies hoe het werkt.

Kan ik bij AsiaDirect een bouwsteen laten toevoegen aan een reis?

Ja, dat kan. We geven meteen maar een voorbeeld. Je kunt aan je rondreis door Thailand een paar dagen strand op Koh Phi Phi, Koh Phangan, Phuket of een ander eiland toevoegen. Of als je dat wilt juist een paar dagen extra in het nationale park Khao Sok. Nog een voorbeeld: je verlengt je verblijf in Vietnam om 5 dagen achter op de motor de Ha Giang Loop te maken. Of je maakt je reis naar Sri Lanka nog specialer door deze met de Malediven te combineren. Er valt veel te kiezen!

Kan ik alleen reizen?

Uiteraard kan dat. Ook dan maken we je reis helemaal op maat!

Zijn alle tours beschikbaar voor kinderen?

Ja, in principe wel. We kijken als je met kinderen gaat reizen nog even scherp naar het programma. Zo zijn sommige activiteiten minder geschikt voor (kleine) kinderen, maar die kunnen we dan vervangen door een andere activiteit. We hebben ook specifieke familiereizen. Deze reizen hebben aangepaste afstanden, hotels met zwembaden en op families gerichte activiteiten.

Heeft AsiaDirect reizen voor invaliden?

Zeker! We kunnen al onze reizen aanpassen en helemaal op maat maken.

Wat zijn de betalingscondities van AsiaDirect?

Na het maken van een reservering bij AsiaDirect dien je binnen 2 weken een aanbetaling van 15% over te maken. Het restantbedrag moet uiterlijk 6 weken voor vertrek op onze bankrekening zijn bijgeschreven. Soms moeten accommodaties of vliegtickets eerder betaald worden. In dat geval is de aanbetaling hoger en/of dient het restantbedrag eerder te worden voldaan.

Is een reisverzekering inbegrepen als ik met AsiaDirect reis?

Nee. We raden je wel aan een reisverzekering en een annuleringsverzekering af te sluiten. Via AsiaDirect kun je zo’n verzekering via Europeesche Verzekeringen direct regelen. Dat kan via onze pagina Reis en Annuleringsverzekering. Je vindt daar ook meer informatie over beide verzekeringen.

Wie moet ik bellen als er iets is?

Als er problemen zijn, neem dan contact op met ons hoofdkantoor in Bangkok.

Tel: +66 (0) 200 311 69 / +31 (0) 85 006 2044 (Nederlands nummer voor het kantoor in Bangkok tegen lokaal Nederlands tarief)
E-mail: info@asiadirect.nl
Via Whatsapp: +66 933 271 330
Noodnummer: +66 9 2279 7839 (alleen voor noodgevallen)

Je kunt ook langskomen op het kantoor op de 2e verdieping in Maitria Mode Building, 81 Sukhumvit Soi 15, Bangkok.

Openingstijden van ons kantoor:
Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur

Ben je ter plaatse niet tevreden over de reis, neem dan direct contact met ons op. Je kunt ons bellen of je klacht per e-mail versturen naar info@asiadirect.nl. Klachten die ter plaatse niet worden gemeld, kunnen na terugkomst niet meer in behandeling worden genomen.

OVER DE REIZEN

Hebben de hotels een zwembad?

De meeste hotels die wij aanbieden hebben een zwembad. Wil je hoe dan ook altijd een zwembad bij je accommodatie hebben, laat het ons dan even weten. Dan zorgen wij ervoor.

Met wat voor vervoer reizen we?

Dit is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Sommige delen kunnen per trein of vliegtuig worden afgelegd. Kortere afstanden doe je met een privé auto of minibus met chauffeur. Als je naar één van de kleinere eilanden gaat doe je dat uiteraard met de boot. Afhankelijk van de bestemming kan dit een grotere (auto)ferry zijn of juist een kleine langstaartboot. Als je naar een trekking gaat of op een eiland bent wordt soms een open pick-up truck gebruikt.

Zijn de bestemmingen veilig?

Ja, alle bestemmingen die wij aandoen zijn veilig. We houden dit doorlopend voor je in de gaten. Zodra we merken dat er ergens een ongewenste situatie ontstaat, passen we de reis met een alternatieve route aan. Het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken geeft voor ieder land een actueel reisadvies af. Kijk daarvoor op Nederland Wereldwijd.

Gaat er altijd een gids mee? Welke taal spreekt de gids?

Er is alleen een gids bij de excursies. De gids spreekt de taal van het land en Engels. Op transferdagen reis je alleen met een chauffeur. Deze spreekt soms wel wat Engels, maar zeker niet altijd. Deze is immers chauffeur en geen gids. Mocht je er onderweg niet uitkomen, bel dan gerust even naar kantoor. Tijdens kantooruren is er een Nederlandssprekende medewerker aanwezig. Telefoon: +66 (0) 200 311 69 / +31 (0) 85 006 2044 (Nederlands nummer voor het kantoor in Bangkok tegen lokaal Nederlands tarief).

Wat als ik een bepaalde excursie in een rondreis niet wil?

Dit is geen probleem, maar het is handig om dit te weten voordat je de reis boekt. In principe kunnen we excursies altijd laten vervallen of vervangen door een excursie die je wel graag wilt doen.

Is het mogelijk een driepersoonskamer te boeken?

Ja, dat is zeker mogelijk. Laat het ons op tijd weten, zodat we het voor je kunnen regelen. Houd er wel rekening mee dat de derde persoon vrijwel altijd een opklapbed krijgt.

Is het mogelijk andere hotels te boeken dan aangegeven in de tours?

We willen de voor jou perfecte accommodatie vinden. Maak je wensen kenbaar en wij gaan ons best doen een bijpassend hotel te vinden.

Kan ik aan het eind of begin van de reis langer in het land blijven?

Dat kan. Blijf zolang als je wilt. Wij maken je reis helemaal op maat, maar jij bepaalt de duur van je reis.

Is een reisverzekering verplicht?

Niet verplicht, maar we raden het je wel aan. Voor verloren of beschadigde bagage, bijvoorbeeld, maar ook voor hulp die je nodig hebt in een noodgeval, of als je vanwege ziekte langer in het buitenland moet blijven.

Heb ik een visum nodig?

Dat hangt af van het land waar je naartoe gaat. Voor sommige Aziatische landen hoeven Nederlandse en Belgische toeristen als ze maximaal 30 dagen blijven geen visum aan te vragen. Maar voor de meeste landen is wel een visum nodig. Kijk daarom even op onze landeninformatie pagina’s. Daar vertellen we alles wat je moet weten over het visum voor dat land. Je kunt ook contact opnemen met een gespecialiseerd visumbureau.

Hoe lang moet mijn paspoort nog geldig zijn?

Zorg altijd dat je paspoort bij aankomst in het vakantieland nog minimaal 6 maanden geldig is.

Hebben kinderen een eigen paspoort nodig?

Ja, kinderen (ongeacht de leeftijd) hebben altijd een eigen paspoort nodig als ze naar het buitenland reizen.

Moet ik worden gevaccineerd?

Waarschijnlijk wel. Voor de meeste Aziatische landen wordt in ieder geval een vaccinatie tegen DTP (difterie, tetanus en polio) en Hepatitus A aanbevolen. Kijk op onze landeninformatie pagina’s voor meer achtergronden. Je vindt daar ook linkjes naar de GGD met info over het betreffende land. Neem voordat je op reis gaat contact op met je huisarts of GGD Reisvaccinaties. Niet alleen over vaccinaties, maar ook omdat je wilt weten of je maatregelen tegen malaria moet treffen.

Hoe ga ik met een jet lag om?

Om te voorkomen dat je eventueel last krijgt van een jet lag, kun je je het beste zo snel mogelijk aanpassen aan de tijd in het land waar je bent. Als je bijvoorbeeld heel vroeg in Thailand aankomt, slaap dan nog een paar uurtjes om de vermoeidheid weg te werken, maar slaap niet te lang. Als je goed uitgerust op reis gaat, onderweg geen of niet te veel alcohol of cafeïne drinkt, maar wel veel water en niet al te zwaar eet, heb je waarschijnlijk minder snel last van een jet lag.

Hoe kan ik daar betalen?

Ook over geldzaken geven wij achtergronden op de verschillende landeninformatie pagina’s. In het algemeen geldt dat je met credit cards goed uit de weg kunt in restaurants, hotels en duurdere winkels, maar dat het altijd handig is om cash op zak te hebben. Pinnen kan in alle landen in ieder geval in de grotere steden. Vergeet niet je pinpas op ‘wereld’ te zetten. Je kunt in Azië nergens met pin betalen in restaurants of winkels.

Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact met ons op. We helpen je graag verder!